Informationen zu dieser Baureihe!

Informationen zu dieser Baureihe!

Beitragvon Kowalski » Do 14. Jan 2010, 11:30

Hey folks!

In diesem Forum mit dem o.g. Titel schreiben die Besitzer der genannten Baureihe über ihre Erfahrungen in Bezug auf Technik und Pflege. Stellen ihren Mustang vor und berichten über Erwerb, Restaurierung und Modifikation.

Anbei ein paar Infomationen über den Mustang VI ab Baujahr 2010, (10er) (Quelle Wikipedia).


Ab 2010 wird der neue Ford Mustang bei den Händlern stehen. Neben einer neuen Karosserie wurden einige Details der neuen Automobiltechnik angeglichen. Das Aussehen orientiert sich weiter an dem klassischen Design. Nun besitzt der Mustang LED-Rücklichter und Hochdruck - Gasentladungslampen, die von der Technik der eines Xenon - Scheinwerfers sehr ähnlich sind. Über die neuen Motoren ist noch nicht alles bekannt. Angeboten werden die Ausstattungsvarianten V6, V6 Premium, GT, GT Premium und Shelby GT 500. Alle Varianten sind als Coupe und Cabriolet verfügbar.

Ebenfalls 2010 soll ein Super Snake-Paket für den GT 500 zum Kauf bereit stehen. Neben einer Karosserie, welche stark an die King of the Road-Edition des Vorgängermodells erinnert, sind 20-Zoll Felgen, ein Glasfaser-Dach und ein modifiziertes Fahrwerk im Paket enthalten, sowie ein Ford Racing Kompressor welcher die Leistung in zwei Stufen auf 470 kW (639 PS) oder 541 kW (735 PS) erhöht.

Ab dem Modelljahr 2011 werden neue leistungsfähigere Motoren in den Mustangs verbaut. Der V6, 4.0-Liter Motor wird durch einen V6 mit 3.7 Liter ersetzt der 305 HP leistet und der V8 4.6 Liter mit 300 HP wird durch einen 5.0 Liter V8 ersetzt der 412 HP leisten soll. Die Verbrauchswerte dieser neuen und effizenten Motoren liegen deutlich unter den Vorgängern und zeigen den hohen Entwicklungsstand der Ford-Ingenieure in den USA und Europa.
Bilder auf Tapete? www.ambienda.de 0201-683910
Benutzeravatar
Kowalski
 
Beiträge: 435
Registriert: Sa 9. Jan 2010, 14:57
Wohnort: ESSEN

Re: Informationen zu dieser Baureihe!

Beitragvon BlackSheep » Sa 16. Jan 2010, 13:33

Hi folks,

wenn auch in englisch aber ich denke für alle gut zu lesen weil hauptsächlich Testwerte:

BlackSheep

Vehicle
Make Ford
Model Mustang
Model year 2010
Style GT Premium 2dr Coupe (4.6L 8cyl 5M)
Base MSRP $31,845
As-tested MSRP $35,625
Options on test vehicle Comfort Group, Track Pack, Shaker 1,000 Audio System, Security Package
Drive type Rear-wheel drive
Transmission type 5-speed manual
Transmission and axle ratios (x:1) I--3.38; II--2.00; III--1.32; IV--1.00; V--0.68; FD--3.73
Engine type 90-degree V8
Displacement (cc/cu-in) 4,606cc (281 cu-in)
Block/head material Aluminum/aluminum
Valvetrain Single overhead camshaft, three valves per cylinder with variable timing
Compression ratio (x:1) 9.8
Redline (rpm) 6,250
Horsepower (hp @ rpm) 315 @ 6,000
Torque (lb-ft @ rpm) 325 @ 4,250
Brakes, front 12.4-by-1.18-inch ventilated discs with 2-piston floating calipers
Brakes, rear 11.8-by-0.75-inch ventilated discs with single-piston floating calipers
Steering type Rack-and-pinion with hydraulic power assist
Steering ratio (x:1) 15.7:1
Suspension, front Independent, MacPherson struts, coil springs and stabilizer bar
Suspension, rear Solid axle, coil springs, trailing links, Panhard rod and stabilizer bar
Tire size, front P255/40ZR19
Tire size, rear P255/40ZR19
Tire brand Pirelli
Tire model P Zero
Tire type Summer
Wheel size 18-by-8 inches front and rear
Wheel material Painted alloy
Curb weight, as-tested (lbs.) 3,572
Weight distribution, F/R (%) 53.9/46.1
Fuel type Regular unleaded
Fuel tank capacity (gal) 16.0
EPA fuel economy (mpg) 16 city/24 highway
Edmunds observed (mpg) 17.1
Conditions for Testing
Temperature (°F) 68.4
Elevation (ft.) 1,121
Wind (mph, direction) 7.3 W
Performance
0 - 30 (sec.) 2.1
0 - 45 (sec.) 3.4
0 - 60 (sec.) 5.2
0 - 75 (sec.) 7.6
1/4 mile (sec. @ mph) 13.5 @ 102.9
0-60 with 1-ft rollout (sec.) 4.9
30 - 0 (ft.) 27
60 - 0 (ft.) 107
Braking rating Very Good
Slalom, 6 x 100 ft (mph) 68.4
Skid pad, 200 ft diameter (lateral g) 0.91
Handling rating Good
Acceleration comments
Easy to launch. Best technique is to let the clutch out quickly at relatively low rpm and then use the torque to pull through the rest of 1st gear without wheelspin. I drop the clutch from below 3K rpm and transition immediately to WOT. Good shifter -- direct without being too high effort. And thanks to the intake honkus, I like the engine noise. This feels and sounds like a pony car. If nothing else, Ford has that nailed.
Braking comments
Short stopping distance is a surprise.
Handling comments
Overall, the Mustang is predictable and easy to throw around. Fun, even. Its limits are higher than before but it's difficult to take it seriously as a handling machine when compared to something like the Z. Still, around the pad, it's totally mild mannered and controllable -- even a knuckle dragger could powerslide this thing until it had no rear tires. Through the slalom its instant turn-in takes some adjustment but it transitions well for a live-axle car and remains impressively composed. Overall, an improvement from the last car.

Specifications
Length (in.) 188.1
Width (in.) 73.9
Height (in.) 55.6
Wheelbase (in.) 107.1
Front Track (in.) 62.3
Rear Track (in.) 62.9
Turning circle (ft) 37.7
Legroom, front (in.) 42.4
Legroom, rear (in.) 29.8
Headroom, front (in.) 38.5
Headroom, rear (in.) 34.7
Shoulder room, front (in.) 55.3
Shoulder room, rear (in.) 51.6
Seating capacity 4
Cargo volume (cu-ft) 13.4
Warranty Information
Bumper-to-bumper 3 years/36,000 miles
Powertrain 5 years/60,000 miles
Corrosion 5 years/Unlimited miles
Roadside assistance 5 years/60,000 miles
Scheduled maintenance Not available
Safety Information
Front airbags Standard
Side airbags Standard dual front
Head airbags Not available
Knee airbags Not available
Antilock brakes 4-wheel ABS
Electronic brake enhancements Electronic brakeforce distribution
Traction control Standard
Stability control Standard
Tire-pressure monitoring system Tire-pressure monitoring
Emergency assistance system Not available
NHTSA crash test, driver Not tested
Bilder auf Tapete? www.ambienda.de 0201-683910
Benutzeravatar
BlackSheep
 
Beiträge: 593
Registriert: Sa 9. Jan 2010, 21:15


Zurück zu Mustang VI, ab 2010

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast